Het laatste nieuws
Spieter, spetter, spatter
Verder is de waterkringloop aan de orde gekomen en de verschillende toestanden van water, zoals ijs, sneeuw en damp. We hebben hiermee allerlei experimenten gedaan; wat gebeurt er met water als je het heel koud maakt, of heel warm? En hoe koud of warm moet het dan zijn? De kleuters hebben zich verwonderd over het vriespunt; het leverde een prachtig gesprek op over getallen (graden) onder de nul.
Vervolgens zijn we in zee gedoken en hebben we ons verwonderd over het leven onder water met haar vissen, zeepaardjes, schelpen en inktvissen.
De themahoek is een ware oceaan geworden. Er wordt naar hartenlust geknutseld, wat zeer bevorderlijk is voor de ontwikkeling van de fijne motoriek. Het is goed mogelijk dat uw kind u in de vakantie vraagt om te gaan strandjutten. Natuurlijk hopen we dat dit dan ook kan, want er is niks zo leuk als aangespoelde
spullen onderzoeken en er een verzameling of kunstwerk van te maken.
In groep 4 wordt er veel gelezen over zeedieren. Ook leren we informatie opzoeken op internet en in informatieboeken. Deze informatie zetten we in een woordweb, waarna we zelf een informatietekst schrijven voor in ons zeedierenboek van groep 4! Als ons boek klaar is, mag hij door iedereen gelezen worden
in de bibliotheek.
De juffen en meester kijken met plezier terug op dit thema en zijn supertrots op de betrokkenheid en inzet van de kinderen uit groep 1 tot en met 4